پوتین: روسیه بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار در ارمنستان است

رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین در دیدار با نخست‌وزیر ارمنستان نیکول پاشینیان، ضمن تمجید از روابط خوب دو کشور، روی سرمایه‌گذاری‌های کلان مسکو در ایروان دست گذاشت.

به گزارش مشرق، در شرایطی که مشاور پوتین از برنامه او برای رایزنی با سران ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره عادی‌سازی روابط آنها حرف زد، رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با پاشینیان خواستار تقویت روابط مسکو و ایروان شد.

پوتین طی دیدار با پاشینیان در کاخ کرملین که وزرای خارجه روسیه و ارمنستان هم حضور داشتند، گفت: «ما فرصتی برای صحبت درباره مسائل مورد علاقه دو طرف داریم.»

او با تاکید بر اینکه روابط اقتصادی‌ روسیه و ارمنستان «به نحو پویا در حال توسعه است»، تصریح کرد که «سال گذشته تبادل تجاری دو کشور به ۷.۴ میلیارد دلار رسید...روسیه بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار بین‌المللی در اقتصاد ارمنستان است.»

رئیس‌جمهور روسیه با تمجید از روابط خوب اقتصادی مسکو و ایروان، خواستار توسعه روابط در حوزه‌های مختلف شد.

نخست‌وزیر ارمنستان طی سخنان کوتاهی در حضور خبرنگاران گفت که «آقای رئیس‌جمهور از شما ممنونم. خرسندم که اعلام کنم طی چند ماه گذشته ما گفت‌وگوهای سیاسی فعالی داشته‌ایم...گفت‌وگوهای مفیدی درباره همه مسائل در دستورکارمان داشتیم.»

پاشینیان با تاکید بر اینکه طی ماه‌های اخیر «ما گفت‌وگوهای عالی درباره همکاری‌هایمان داشتیم»، خطاب به پوتین تصریح کرد که «امروز فرصتی عالی برای جمعبندی این گفت‌وگوها است. من خیلی خوشحالم که این فرصت را دارم. از شما ممنونم.»

پوتین بلافاصله پس از او گفت که «آقای پاشینیان از شما ممنونم. من شما را به کازان برای نشست بریکس دعوت می‌کنم. امیدوارم که جالب و برای دو طرف منفعت داشته باشد.» پس از این سخنان، دیدار دو جانبه سران روسیه و ارمنستان بدون حضور خبرنگاران و دوربین‌ها در کاخ کرملین آغاز شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
    4 1
    زمان شوروی ارمنستانی نبود شوروی ارمنستان رو تشکیل داد تمام ارمنی ها رو در ارمنستان امروزی جا داد ارمنستان مدیون روسیه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس